Glitter Text Generator sandytza: Torta cu carnati si cascaval

Faceți căutări pe acest blog

Torta cu carnati si cascaval



Aceasta torta este specific spaniola . Se face de obicei in satele din Spania de pe vremea cand aveau si ei pamanturi de lucrat. Asa cum taranii romani isi duc painea cu slanina si cu ceapa , taranii sanioli isi faceau aceasta torta cu carnat. De-a lungul anilor s-au mai modernizat si au schimbat umplutua , dar asta ramane la alegerea fiecaruia. Eu de exemplu am mai pus cascaval.
Reteta de aluat e la fel ca la cosite.
Ingrediente
250 gr faina
200 ml lapte
20 gr unt
1/2 lingurita de zahar
1 lingurita sare
15 gr drojdie
carnat in functie de cata umplutura vreti sa puneti
slanina sau bacon, eu am pus slanina afumata
cascaval tot in functie de cat vreti sa faceti . Eu am pus cam doi pumni de cascaval razalit la o torta.
1 galbenus de ou


Preparare
Se amesteca droijdia cu zaharul cu o lingura de faina si 100 ml lapte caldut si se lasa asa cinci minute. Intr-un castron se pune faina cu untul, se face o gaura in mijloc si se adauga drojdia si treptat restul de lapte ramas .

Se framanta bine pana nu se mai lipeste .Daca se lipeste se mai adauga lapte , daca este prea tare se mai adauga faina.Se pune la dospit intr-un castron uns cu ulei, acoperit cu un prosop si ferit de curent cam 40 minute sau pana face gauri care se observa cand se baga mana prin aluat.
Se imparte in doua si se fac 2 foi. Pe o jumatate a foii se aseaza carnatul taiat felii si slanina taiata bucatele,peste care se aseaza cascavalul razalit.
Se ung marginile cu galbenus de ou si se acopera cu jumatatea de aluat lasat liber. Se preseaza bine marginile sa nu se dezlipeasca. Se unge toata suprafata exterioara cu galbenus de ou si se cresteaza cu un cutit ca sa nu se umfle. Se baga la cuptor 40 minute 200 grade pana se rumeneste.
Cand se scoate se invaleste intr-un prosop cateva minute inainte de a o taia. Se poate manca rece sau calda.Se poate face si o torta mare cat o paine , asa cum de fapt e marimea ei normala. Asta la fel e la alegerea fiecaruia.
Sfat: eu am folosit carnat cu boia ca asa fac spaniolii carnatul.. Daca nu as avea carnat de acest tip as amesteca 1-2 linguri de ulei cu 1 lingurita de boia si as turna-o peste ingredientele asezate pe foaie inainte de a o acoperi.

1 comentarii:

Lissa spunea...

Foarte bine arata si sunt sigura ca e deosebit de buna ,in curand am s-o fac si eu!