Glitter Text Generator sandytza: Ciorba de fasole in paine

Faceți căutări pe acest blog

Ciorba de fasole in paine



Am tot auzit de ciorba in paine , am vazut in poze dar in realitate niciodata pana acuma doua saptamani cand am fost in vacanta in Romania si am si mancat. Am fost foarte impresonata asa ca cu prima ocazia mi-am pus mainile la treaba si am preparat si eu .Spre surprinderea mea a iesit mai bine decat ma asteptam asa ca am zis sa impart experienta asta cu cei ce ii intereseaza si imi citesc blogul.

Paine eu am facut doar pentru doua persoane . In cazul in care doriti pentru mai multe persoane mariti cantitatile.

Asa ca ingrediente pentru doua paini:

  • 1 kg faina
  • 60 gr drojdie proaspata sau 4 plicuri dorijdie uscata
  • 440 gr apa
  • 2 linguri ulei
  • 1 lingurita zahar
  • 2 lingurit rase de sare

Tinand cont ca eu am folosit drojdie uscata , nu am mai dospit drojdia separat intr-un pahar asa cum se face ci am amestecat-o direct cu faina si restul ingredientelor pana a devenit un aluat elastic

Mai multe delatii despre prepararea aluatului gasiti aici .


Dupa ce aluatul a dospit aprox 30 min, se pune in tavi de 13-15 cm diametru (ale mele au fost de 13 . daca erau de 15 erau mai potrivite) si inalte de aprox 20 cm . In cazul in care nu aveti astfel de tavi faceti cum am facut eu. In craticioara de 13 cm de diametru am pus folie de aluminiu impaturata in mai multe foi si am inaltat asa craticioara astfel incat sa aiba 20 cm inaltime.


Se mai lasa aproximativ 15 minute dupa care se baga la cuptor la 220 grade timp de 25 minute dupa care se scoate cu grija painea din tava , se inlatura folia de aluminiu si se mai baga la cuptor pana se rumenenste coaja. Eu a trebuit sa o pun culcata sa se rumeneasca si pe lateral si am invartit-o de doua ori. Asta depinde de cuptor si depinde de unde da caldura.


Ciorba de fasole----am sa scriu reteta pentru ca e diferita fata de cea deja postata pe blog


Ingrediente
  • 500 gr fasole
  • 1 ciolan afumat sau costita afumata (eu am pus costita afumata pentru ca aici nu gasesc ciolan , dar recomand ciolan)
  • 2 morcovi
  • 1/2 praz
  • 1 ceapa
  • telina
  • sare, piper
  • 1 cub vegeta
  • 1 ardeu
  • 50 gr bacon afumat
  • 1 lingura ulei
  • 1 lingurita boia
  • patrunjel
  • smantana pentru servit
  • 5 l apa aprox

Fasolea se pune intr-un bol cu apa la inmuiat de seara pana dimineata.

Se scurge apoi apa de pe fasole si se pune intr-o oala unde s-a pus apa impreuna cu ciolanul, morcovul razalit sau taiat cubulete , telina si ardeiul taiate si ele cubulete, 1/2 ceapa si prazul intreg care la sfarsit vor fi scoase .Se pune vegeta si se lasa sa fiarba pana cand toate ingredientele inclusiv fasolea au fiert.

Intr-o tigaie se pune o lingura de ulei, iar cealalta 1/2 de ceapa se taie marunt si se prajeste . Se adauga boiaua si baconul taiat cubulete. Se prajesc apoi se adauga in ciorba.

Patrunjelul se taie marunt (recomand patrunjel proaspat) si se pune si acesta in ciorba in ultimul clocot , dupa care se potriveste ciorba de sare si piper.

Painea o preparam astfel:

Se taie capacul painii si se scobeste miezul lasand un cm de miez pe margine si aprox 3 cm de miez pe fundul acesteea.

Se pune painea pe o farfurie si se umple cu ciorba de fasole. Se serveste,ca orice alta ciorba de fasole, cu ceapa rosie sau verde si smantana. Asta dupa gustul fiecaruia.

De acesta data am preparat painile exact asa cum erau cand am mancat in Romania. Data viitoare am sa incerc sa le fac mai late si mai joase. Cred ca mi-ar conveni mai mult.

Aici o poza cu ciorba in paine mancata in Romania la Pesiunea Izvorul , cea care de fapt m-a inspirat pe mine :).


Cu painea ramasa puteti face si desertul . Gasiti aici reteta de puding de paine foarte usor de facut. Sepoate face si la microunde. Reteta o gasiti aici .

1 comentarii:

mimita-k spunea...

Arata foarte bine, felicitari ! Stiu si eu localul , am fost acolo si am mancat tot ciorba dar de burta!