Glitter Text Generator sandytza: Prajitura Petre Roman

Faceți căutări pe acest blog

Prajitura Petre Roman



De mult vroiam sa fac aceasta prajitura iar acum cu ocazia sarbatorilor de iarna uite ca i-a venit randul. Am luat reteta de pe .Nu stiu ce tava a folosit pentru reteta asta dar mie mi-au iesit trei blaturi foarte inalte asa ca am taiat fiecare blat in doua pe orizontala si am facut doua prajituri.

Aici este Petre Roman :

iar aici cea de a doua prajitura care am umplut-o cu crema de migdale. Eu folosesc o crema deja cumparata se numeste "praline" aici ,si am frecat-o cu unt . Am glazurat-o cu glazura de ciocolata tot cumparata, doar a trebuit sa o topesc si sa o pun pe prajitura. A avut un mare succes aceasta prajitura asa ca am facut bine ca am taiat blaturile.

Eu am folosit tava de 32/22 cm . Asa ca data viitoare cand vreau sa fac doar o prajitura impart cantitatile in jumatate.Aici am sa pun cantitatile exact asa cum am preluat-o.

Reteta:

Pentru un blat (si se fac trei blaturi deci triplati cantitatile )

  • 3 oua
  • 3 linguri apa
  • 6 linguri zahar
  • 5 linguri faina
  • 3 linguri nuca macinata
  • 1 lingurita praf de copt

Tehnica de preparare folosita de mine e diferita de cea din reteta pe care am luat-o.

Prima data se face un blat apoi pe rand celelalte blaturi.

Se separa albusurile de galbenusuri. Galbenusurile se pun intr-o cescuta, iar albusurile se bat spuma cu mixerul. Se adauga zaharul la albusuri si se bat pana devin lucioase. Se adauga galbenusurile , se bat bine apoi se adauga apa treptat.

Pentru urmatoarea etapa nu recomand mixerul pentru ca albusurile se vor lasa.

Se adauga nuca treptat peste oua si se amesteca cu o lingura de jos in sus pana se omogenizeaza. La fel se procedeaza si cu praful de copt si faina .

Se toarna totul intr-o tava tapetata cu hartie de copt si se coace in cuptorul preincalzit la 180 grade timp de 15-20 minute. Se probeaza cu scobitoarea.

La fel se procedeaza si cu celelalte blaturi.

Se pun blaturile pe un gratar si se lasa la racit.

Crema

Reteta de crema eu am facut-o un pic diferita. Am folosit :

  • 500 ml lapte
  • 40 gr amidon
  • 3 galbenusuri
  • 200 gr zahar
  • coaja de lamaie razalita
  • 250 gr unt

Se pun toate ingredientele ,inafara de unt , intr-o craticioara incepand cu faina apoi se pun pe foc la foc incet. Se amesteca continua pana se ingroasa . Se lasa la racit.

Untul se freaca spuma apoi se amesteca cu crema preparata anterior, dar atentie sa fie rece.

Pentru montarea prajiturii avem nevoie de 400 gr zahar pentru caramel , iar pentru glazura folosim cele 3 albusuri ramase de la crema ,batute spuma pe abur impreuna cu 150 gr zahar ,iar pentru decor daca doriti, un pic de ciocolata topita .

Se pune zaharul intr-o craticioara si se pune pe foc. Se amesteca din cand in cand iar cand tot zaharul este topit si are o culoare aurie inchisa se poate inlatura de pe foc.

Se pun doua din cele trei blaturi unul langa celalalt . Se toarna caramelul peste cele doua blaturi in cantitati egale si se niveleaza. Se lasa la racit.

Cand caramelul s-a racit se poate monta prajitura. Se pune un blat cu caramel pe un platou peste care se pune 1/2 din crema preparata. Peste crema se pune al doilea blat cu caramel si restul de crema. Se niveleaza bine apoi se pune ultimul blat cel fara caramel peste care se pune spuma batuta pe abur. Ciocolata se topeste , se lasa un pic la racit sa nu fie foarte calda apoi se toarna peste spuma formand linii. Daca doriti puteti pune ciocolata rasa .

6 comentarii:

Vanilla spunea...

foarte bine ti-a iesit!!! sunt cativa ani buni decand eu nu am mai facut prajitura asta...si mi-ai facut acuma o pofta....

Unknown spunea...

Chiar mi-ai facut pofta:D! Arata delicios!

alice spunea...

Reteta asta o am si eu de multa vreme,sunt un fan al cremelor sau compozitiilor cu zahar ars sau caramel,insa mie niciodata nu imi iasa foile asa de groase,iar eu fac o crema cu budinca de vanilie in compozitie,frecata cu unt.Si deasupra,daca vreau sa fie mai usor de servit,fara a te murdari pe maini de la bezeaua respectiva,eu pun tot un pic din crema din prajitura,si ornez cu bombonele colorate.Dar bineinteles ca reteta asa este,cu bezea deasupra.

Doinitza`s cakes spunea...

N-am facut demult praji.asta si mie tare dor de ea,iti multumesc,ca mi-ai adus aminte e exact ca a ta,ai un blog plin de retete minunate felicitari

Doinitza`s cakes spunea...

si fetitei mele i plac pancakes-urile si le face tare bune,cu tot felul de umpluturi

Anonim spunea...

buna, incerc sa fac si eu prajitura asta ca tare bine arata:D ; dar am o nelamurire: caramelu se intareste prea tare dak nu pui nimik , iese crocant si cum tai prajitura? astept raspuns multumesc! succes in continuare!