Glitter Text Generator sandytza: Covrigi sarati

Faceți căutări pe acest blog

Covrigi sarati



A trecut multa vreme de cand nu am mai mancat eu covrigi din acestia . Imi luam cand mergeam la scoala mereu . Tare buni mai erau si imi aduc aminte ca intotdeauna rupeam partea aia sarata de pe ei si o mancam ca tare buna mai era.
Cautand reteta covrigilor am zis ca ma multumesc daca imi ies macar asemanatori ,ca la dorul care il aveam de ei nu avea importanta daca nu sunt la fel ; dar datorita blogului Laurei Laurentiu careia ii multumesc tare mult , am gasit reteta perfecta. Au axact acelasi gust care eu il stiam si il adoram pe vremuri. Ea ii numeste "covrigi sarbesti" , eu am sa ii numesc covrigi sarati ca asa ii cunosc eu.

Eu am facut numai jumatate din reteta Laurei si asa am sa o si scriu , si ies zece covrigi din ea.
Ingrediente
  • 400 gr faina (Laura pune doua tipuri 400 si 550 ,eu am pus doar unu ca asa am avut)
  • 150 ml apa calda
  • 100 ml lapte cald
  • 50 ml ulei
  • 1/2 lingura de zahar
  • 1 lingurita de sare
  • un plic de drojdie (daca e granulata recomand sa o lasati cateva minute intr-un pahar impreuna cu laptele cald. drojdia mea e pudra si o pun direct in faina)
Se pun toate ingrediente intr-un bol si se framanta cu mana sau cu mixerul. Eu intotdeauna folosesc mixerul cu paletele acelea rasucite .

Se framanta pana devine un aluat elastic si nelipicios.



Se lasa intr-un bol acoperit si ferit de curent , la caldurica daca se poate , aprox. 30-45 minute , timp in care aluatul cel putin isi dubleaza volumul .


Se incalzeste cuptorul la 240 grade , deci destul de tare, iar intre timp se pregatesc covrigii.
Se rastoarna aluatul pe masa de lucru unsa cu ulei si se imparte in zece parti egale si se formeaza bile.


Fiecare bila se ia si se intinde un snur lung de aprox 40-50 cm . Se indoaie in doua iar capetele se rasucesc de doua ori . Se prinde de partea opusa nodului si se aduce pana peste capetele ramase in urma suciturii, nodul ramanand in centrul covrigului.

Se pun pe hartie de copt (eu am folosit folie de teflon) si se mai lasa sa creasca timp de 5 min. aprox. Intr-o tava de cuptor normal incap patru covrigi.
Dupa ce a trecut acest timp , se ung cu ou si de baga la cuptor la 240 grade .

Se pregateste aluatul sarat .
  • 2 linguri faina
  • apa
  • 1 lingurita sare

Se amesteca faina cu apa si sarea pana se face un aluat grosut dar care curge. Cam ca si aluatul de clatite.

Dupa aprox. 10 minute covrigii incep sa se rumeneasca . Se scot atunci din cuptor si se toarna cu o lingura ,in zig zag , aluatul sarat preparat anterior si se mai baga 5 minute la cuptor timp in care covrigii se mai rumenesc un pic iar aluatul sarac se usca.


8 comentarii:

CamiWitt spunea...

Perfecti ti-au iesit. Eu mor dupa covrigi. O zi buna! Cami

Anca spunea...

buna sandy :) ce frumosi sunt cobrigei tai :))
te pup pa

Sarea in bucate spunea...

ITI POTI DESCHIDE O COVRIGARIE! FELICITARI..AS MANCA SI EU ..PE TOTI:)))

Sandy spunea...

Cami si mie imi plac enorm si deaia i-am cautat. Trebuie sa ii probezi tu . Pupici

Sandy spunea...

Multumesc Anca . Pupici

Sandy spunea...

Just me si eu i-as fi mancat pe toti numa ca mai erau candidati :D

teodora spunea...

Te-am descoperit cand cautam o reteta de covrigi sarati. Cand am gasit reteta asta, i-am si facut. Sunt foarte gustosi si arata si bine.
Am sa incerc si alte retete de la tine. Toate cele bune.

Anonim spunea...

La fel te-am descoperit si eu, cautand reteta de covrigei. I-am si facut si nu imi venea sa cred ca erau facuti de mine, asa buni au iesit! God bless you!