Glitter Text Generator sandytza: Pancove (gogosi)

Faceți căutări pe acest blog

Pancove (gogosi)






Multe retete de pancove sau gogosi cum le mai spune am avut si am probat. Dar aceasta pentru mine este cea mai reusita. Reteta am luat-o de pe blogul Laurei Laurentiu , ea le numeste crofne banatene , deci denumiri are multe dar gustul e unul. Foarte delicioase.

Ingrediente
  • 500 de grame de faina
  • 2 oua (Laura a pus doar galbenusuri)
  • 1 cana de lapte caldut
  • 1 lingura rasa de drojdie deshidratata sau 25 de grame de drojdie proaspata
  • 60 de grame de unt
  • 1 zahar vanilat
  • 2 linguri de zahar
  • 1 praf de sare
  • coaja de lamaie si (sau) portocala
  • ulei pentru prajit
  • zahar praf pentru pudrat la urma

Preparare

Se pune faina intr-un bol. Se adauga ouale, drojdia (daca este proaspata trebuie amestecata inainte cu un pic de lapte caldut si lasata cinci minute sa se umfle ), laptele caldut , untul la temperatura camerei, zaharul, sarea , coaja de lamaie si vanilia.



Se framanta bine pana cand aluatul devine lucios si elastic.



Se lasa la dospit aprox.o jumatate de ora.




Se rastoarna aluatul pe masa.de lucru unsa cu ulei sau tapetata cu faina. Se intinde cu sucitorul o patura groasa de aprox. 1 cm . Se taie cu gura unui pahar forme rotunde .

Formele astfel taiate se mai lasa la dospit aprox 10-15 min, dupa care se prajesc in ulei abundent pe o parte si pe cealalta.

Se scot pe un servetel de bucatarie sa se scurga uleiul, apoi se pudreaza cu zahar pudra.

8 comentarii:

Lissa's Cakes spunea...

waaaw Ale,ghici ce am mancat azi!? pancoveeee,asa le zice si la noi si azi am fost la mama si facuse ..te pup !

diamond spunea...

ce frumoase ti-au iesit!mmm!:D

Sarea in bucate spunea...

buneeeeeeeeeee! super arata!

Sandy spunea...

Ce coincidenta Lissa :) pupici

Sandy spunea...

Diamond si Just me multumesc pentru aprecieri . Pupici

Anonim spunea...

Imi pare rau sa va spun dar pancovele nu sunt totuna cu gogosile.
Pancovele se fac cu smantana si nu se pune drojdie ci doar un pic de bicarbonat spre deosebire de gogosi care se fac cu lapte si cu drojdie.
Vezi retetele unguresti de csorogefank si o sa vedeti deosebirea :)
Trebuie sa fii ardelean cu ceva radacini unguresti ca sa faci diferenta intre cele doua retete. :)

Sandy spunea...

Ardeleanca sunt si nu am facut niciodata diferenta intre ele . Credeam ca doar denumirea difera pentru ca am mancat si una si alta (referindu-ma la denumire)dar amandoua erau cu lapte si drojdie. Multumesc de lamurire.

Andreea 2503 spunea...

Si io is ardeleanca, de la Cluj, mama intotdeauna facea pancove. Am mancat aceleasi pancove, sub denumirea de gogosi, in Sibiu. Deci acelasi lucru: gogosi sau pancove.Eu prefer denumirea pancove. Am fost tare curioasa si am cautat cuvantul ala in maghiara, mi-e greu sa-l pronunt, dara-mi-te sa-l mai si scriu. Noroc cu copy paste. Si am gasit reteta video prezentata de un ungur simpatic. Ceea ce a facut el acolo, facea si mama, dar cu denumirea de minciuni. Deci, acel anonim se referea ca exista si minciuni, nu numai pancove (gogosi). Intr-adevar alea se fac cu smantana si sunt foarte delicioase. Va pup.