Glitter Text Generator sandytza: Panettone

Faceți căutări pe acest blog

Panettone


Am incercat si reincercat retete pentru panettone si pana la urma am gasit una care imi place asa ca m-am gandit sa v-o impartasesc si voua celor ce sunteti interesati de aceasta delicatete de origine italiana care se face de obicei de sarbatori. Iar cum se apropie Craciunul hai sa il intampinam din timp cu ceva bun.
Legende sunt multe ,asa ca eu am sa va povestec una dintre ele. Se zice ca la sfarsitul secolului XV , un tanar aristocrat s-a indragostit de fiica unui mare cofetar din Milano, pe nume Toni , iar ca sa il impresioneze pe acesta , tanarul a preparat o paine dulce , delicioasa ,cu fructe cu o savoare exceptionala , care a avut un mare succes la cofetaria "socrului". Toata lumea venea sa mai cumpere "PAN DE TONI" (tradus painea lui Toni) si de aici cu timpul s-a numit PANETTONE.
Legende mai stiu vreo doua dar toate duc la un asa numit Toni si la painea lui adica PAN DE TONI .
Oricare ar fi legenda , ceea ce stim cu adevarat este ca este un dulce cu un gust nemaipomenit.
Am sa pun ingredientele pentru un singur panettone , dar daca doriti sa faceti mai multe , dublati sau triplati ingredientele , in functie de cantitatea dorita asa cum am facut eu.
Ingrediente
  • 140 gr lapte
  • 80 gr zahar
  • 1 ou intreg
  • 1 galbenus
  • 390 gr faina
  • 25 gr drojdie
  • 1 varf de lingurita de sare
  • 100 gr unt
  • coaja razalita de la o lamaie
  • coaja razalita de la o portocala
  • 70 gr stafide
  • 70 gr fructe confitate taiate marunt

Etapa I

Intr-un bol se pune 50 gr lapte caldut si drojdia si se amesteca pana cand drojdia de dizolva.

Intr-un alt bol se pune 150 gr faina peste care se toarna drojdia dizolvata . Se framanta bine apoi se pune intr-un castron uns cu ulei si se lasa la dospit pana isi dubleaza volumul.




Etapa a II a

Oul impreuna cu galbenusul se amesteca intr-un bol impreuna cu aluatul dospit , apoi se adauga restul ingredientelor , mai putin stafidele si fructele.
Se framanta bine pana cand devine un aluat elastic , care in momentul cand il intindeti sa se nu se rupa si sa fie transparent. Trebuie framantat cu mana aproximativ 25 minute.

Dupa ce aluatul este bine framantat , se adauga stafidele si fructele. Se framata pana cand intra totul uniform in aluatul .
Se face o bila si se pune aluatul intr-o forma de pannetone . Trebuie sa fie un pic mai jos de jumatatea inaltimii formei, sau cel mult sa ajunga la jumatate.
Se lasa la dospit pana isi dubleaza volumul , apoi se face o cruce cu un cutit bine ascutit, deasupra , se unge cu ulei si se baga la cuptor la 170-180 grade timp de 35 minute.
Se lasa la racit inainte de a fi taiat.
Tips: pentru ca deasupra sa nu se arda , recomand ca primele 20-25 minute sa acoperiti panettonele cu staniol.

5 comentarii:

Vanilla spunea...

oau ce super!!!! ai inceput pregatirile pentru craciun!!!! arata super bine panetone-ul tau!!!
parca e facut in ceva patiserie de prima clasa!!! se vede talentul aici!

Anonim spunea...

suuperrr arata!!!!!de mult asteptam o reteta de panetone!multumesc!!

lacucinaromena spunea...

BUNA SANDYTZA! MU UIT DE CEVA VREME PE BLOGUL TAU SI MA INCANTA BUNATATILE PE CARE LE FACI. BRAVO TIE!

Anonim spunea...

Arata super bine. Am o singura intrebare: formele pentru panettone, unde le pot gasi?

Sandy spunea...

Eu formele de panettone le cumpara de la un depozit en gros , de aici din Spania. Nu stiu daca gasesti in magazine. Dar poti improviza din hartie .