Glitter Text Generator sandytza: Savarine

Faceți căutări pe acest blog

Savarine







Ingrediente
  • 250 gr faina
  • 15 gr drojdie
  • 200 ml lapte
  • 1 oua
  • 25 gr zahar
  • 35 gr unt

Preparare

Se pune intr-un bol 50 ml lapte caldut, drojdie, un pic de zahar si faina aprox 2-3 linguri. Se framanta pana devine un aluat apoi se lasa la dospit 25-30 minute.

Oul se amesteca cu restul ingredientelor . In poza apar doua oua pentru ca am facut portie dubla. Mi-au iesit 20 de bucati.



Se adauga aluatul dospit peste oua , se amesteca , nu neaparat pana se omogenizeaza, apoi se adauga peste faina pusa intr-un alt bol, sau in cazul meu in robot.


Se framanta bine apoi se pune in forme de savarina unse cu unt . Se umple formele 3/4 din inaltimea acestora.
Se lasa la dospit aprox 15-20 minute dupa care se baga la cuptor la 180 grade pana incep sa se rumeneasca deasupra.

Se scot din forme si se lasa la racit.

Se pot pastra asa intr-o cutie inchisa ermetic pana in momentul folosirii.
Pentru a termina savarinele avem nevoie de un sirop facut cu zahar caramelizat ,apa si un pic de esenta de rom, si frisca batuta. Eu pe langa acestea , am adaugat si dulceata de capsuni care i-a dat un gust mult mai bun.
Deci se face un sirop , cantitatea o alegeti in functie de cate savarine doriti sa faceti.Se caramelizeaza zaharul, apoi se adauga apa si se lasa sa fiarba pana se topeste tot zaharul.La sfarsit se adauga esenta de rom .
Se inmoaie briosele in sirop, le tineti in sirop cateva secunde ca sa se insiropeze bine apoi se scot pe un platou si li se taie capacul de deasupra.
Se pune dulceata intr-un pos cu un dui cu gaura larga , se baga inauntru un savarina si se umple savarina cu dulceata.
Cu un alt pos cu dui in forma de stea se pune frsca peste savarina umpluta cu dulceata. Se pune capacul peste care se pune iar frisca. Deasupra daca doriti puteti orna cu fructe confitate.


Savarinele se pot face si cu aluat de prajitura in loc de aluat dospit.Doar ca cel dospit e mai tare si e mai teapana savarina. .Asta la alegerea fiecaruia.




1 comentarii:

Tudor Elena Cristina.... spunea...

draga mea...nu am cuvinte ! nu am mai mankt o savarina de nu mai stiu cand..!super arata!pupici si la cat mai multe retete!