Glitter Text Generator sandytza: Tort teren de fotbal

Faceți căutări pe acest blog

Tort teren de fotbal


Acest tort l-am preparat cu ocazia zilei de nastere a unu baiat de 12 ani caruia ii place mult fotbalul. Blatul este Sacher iar crema ganache.

Ingrediente

Blat

  • 150 gr unt
  • ¾ cana zahar
  • 6 oua
  • 150 gr ciocolata + 2 linguri lapte
  • 2 lingurite extract de vanilie
  • 120 gr faina
  • 60 gr amidon
  • 1 lingurita praf de copt

Ciocolata impreuna cu laptele se pun intr-un bol si se baga in cuptorul cu microunde timp de un minut la putere maxima . Se scoate , se amesteca, iar daca ciocolata nu s-a topit se mai baga cateva secunde pana cand ciocolata s-a topit de tot. Atentie sa nu fiarba.
Albusurile se separa de galbenusuri se bat bat spuma impreuna cu zaharul.
Galbenusurile se freaca spuma impreuna cu untul, extractul de vanilie si praful de copt.
Cand ciocolata s-a topit se toarna peste galbenusuri si se amesteca bine. Se adauga faina si amidonul iar in final se adauga albusurile batute spuma.Se toarna totul intr-o tava tapetata cu hartie de copt si se coace in cuptor la 180 grade timp de 45 minute. Probati cu un betisor sau cu scobitoarea iar daca aceasta iese curata blatul e copt. Timpul de coacere difera in functie de marimea tavii.
Crema ganache
300 gr ciocolata
300 ml frisca lichida

Ciocolata se rupe in bucati si se pune intr-un bol impreuna cu frisca. Se topeste pe bain marie sau in microunde . Daca o topiti in microunde incepeti cu un minut , o scoateti , amestecati si apoi o mai puneti cateva secunde daca e nevoie. Nu are voie sa fiarba.
Cand ciocolata s-a topit de tot, se lasa sa se raceasca apoi se bate cu mixerul pana se intareste si isi schimba culoarea.
Blatul se taie in doua pe orizontal , se insiropeaza cu un sirop facut astfel:
  • o cana zahar
  • o cana apa
  • o lingura lichior Malibu
Se topeste zaharul pe foc pana se face lichid. Se adauga apa si lichiorul si se lasa sa fiarba pana cand se topeste iar zaharul. In tot acest timp de fierbere tot alcoolul se va evapora si va ramane doar gustul de lichior.
Dupa ce blatul s-a insiropat se lasa un pic sa se raceasca apoi se umple cu 3/4 din crema ganache si se niveleaza bine .Se pune a doua jumatate de blat, se insiropeaza si aceasta si se pune restul de crema.
Deasupra se presara cocos verde, se traseaza terenul cu cocos alb. Daca nu aveti cocos verde (nici eu nu am avut) puteti sa il colorati astfel:puneti intr-un bol 1/4 cana de apa si o amestecati cu colorant verde alimentar . Adaugati cocosul si amestecati bine pana cand aceste se coloreaza in intregime. Il lasati asa cateva minute apoi il puteti folosi.
Marginile se orneaza cu frisca . Eu am folosit 200 ml frisca . Ornamentele sunt din plastic.


6 comentarii:

Anonim spunea...

Buna arata foarte bine, imi poti spune te rog de unde ai luat setul de fotbal? Multumesc anticipat

mirela spunea...

Draga Alexandra,cat este scorul?L-a vazut si sotul meu se vrea si el de ziua lui.Felicitari!!

Sandy spunea...

Simona setul de fotbal l-am cumparat de la Carrefour de aici din Spania. In Ro nu stiu daca gasesti la magazine dar daca nu , poti comanda de pe siteuri unde se gasesc produse pentru ornat torturi. Poti incerca pe www.lumeabasmelor.ro

Sandy spunea...

Multumesc mult Mirela . Am uitat sa pun scorul :p . Oricum pentru cine vrea poate sa puna niste stegulete din alea cum se gasesc la noi pt aperitive. Eu nu am avut si l-am facut si in criza de timp ca puteam imprima eu ceva. O spun asa ca un sfat :)

Anonim spunea...

Multumesc mult Alexandra, o sa ma uit si eu in Carrefour, pe net stiu ca sunt de exemplu pe bbsuperimport este la 15 lei, dar sa dau comanda doar pt el, mai bine ma duc in Carrefour

geta spunea...

Am sa ma inspir,sa stii...ti-am lasat un premiu pe blogul meu!