Glitter Text Generator sandytza: Cozonac pufos cu nuca si stafide

Faceți căutări pe acest blog

Cozonac pufos cu nuca si stafide












Acesta este cel mai pufos cozonac ce am mancat vreodata . Poate pentru ca l-am facut eu :D . Glumesc . Sincer e un cozonac foarte pufos si gustos in acelasi timp. Are si nuca si ciocolata si stafide...un pic din fiecare. Eu recomand sincer sa il probati . Reteta o am de pe cucina.jugariu .


Ingrediente

Pentru aluat

780 gr faina
2 plicuri drojdie uscata
375 ml lapte cald
160 gr zahar
2 oua mari la temperatura camerei
2 galbenusuri la temperatura camerei
1 lingurita de sare
200 gr unt
coaja de portocala razalita

Eu la framantat folosesc mixerul cu paletele spirala. Asa ca nu conteaza ordinea, eu pun toate ingredientele intr-un bol si le framant pana devine un aluat elastic. La inceput este un aluat moale dar nu trebuie sa mai puneti faina. Se framanta atata timp pana cand nu se mai lipeste si se dezlipeste de pe marginea bolului. Cu mixerul am framantat cam 15-20 minute. Cu mana cred ca ar trebui aprox. 25-30 minute. E foarte important sa fie framantat bine aluatul.

Cand aluatul este framantat se lasa sa se odihneasca timp de 45 -50 minute intr-un loc ferit de curent si la caldurica.Aluatul isi va dubla volumul.

Umplutura
3 albusuri
40 gr ciocolata razalita
400 gr nuca macinata
2 linguri de cacao
12 linguri de zahar
Se bat albusurile spuma, iar galbenusurile se pun deoparte ca o sa le folosim la uns cozonacul pe deasupra. Se adauga zahar peste albusurile batute spuma, apoi treptat cacaoa, ciocolata razalita si nuca macinata.

Cand aluatul a dospit se rastoarna pe masa unsa cu ulei, se imparte in doua si se intind doua foi dreptunghiulare . Daca faceti in tavi de chec care sunt ceva mai mici decat tavile de cozonac ,se pot face trei sau patru dar atunci ar trebui sa faceti mai multa umplutura.
Se umple fiecare foaie cu crema preparata , apoi se ruleaza aluatul si se rasuceste . Apoi se indoaie in doua se mai rasuceste pentru ultima data si se pune in tava tapetata cu hartie de copt.
Al doilea cozonac nu l-am rasucit atata si a iesit la fel asa ca am ajuns la concluzia ca e suficient sa il rulati, sa il indoiti in doua apoi sa il rasuciti ianinte sa il puneti in tava.











Se mai lasa o jumatate de ora la dopsit apoi se unge cu ou si se baga la cuptor la 180 grade timp de aproximativ 50-55 minute.
.

5 comentarii:

diamond spunea...

harnicuta mica ce esti! ce frumos e cozonacul! ce as manca vreo 2 feliute!:D

Ari spunea...

ti-a iesit frumos!

Anonim spunea...

oribili nu arata pea comestibili ce ai facut acolo

iri spunea...

urati de tot mai rau cred ca nu se putea

Anda spunea...

Cata rautate la oameni, n-am mai vazut!!! Asa ceva....
Arata super cozonacelul tau. O sa-l fac si eu.