Glitter Text Generator sandytza: Tort aperitiv "a la Lissa"

Faceți căutări pe acest blog

Tort aperitiv "a la Lissa"



Am vazut acest aperitiv pe blogul Lissei si tare am avut curiozitatea sa il probez. Foarte bun a iesit mai ales ca nu l-am facut eu . Dupa cum v-am spus, eu nu m-am simtit bine si a trebuit sa faca sotul mancarea asa ca dupa cum aveam in plan a facut pe langa ciorba de leustean si acest tort aperitiv "a la Lissa" . Cu ceva tot am participat eu : la ornat :) . Dar asta nu ii schimba gustul asa ca tot meritul e a sotului .
Ingrediente
  • 600 gr carne tocata de porc
  • 600 gr cartofi
  • 1 ceapa
  • 3 catei usturoi
  • 2 felii de paine
  • sare,piper
  • 4 oua
  • unt cat o nuca
  • 70 ml lapte
  • 2-3 linguri ulei
  • 2 linguri cascaval razalit
  • rosii, patrunjel , masline si ardei pentru ornat

Se taie ceapa si usturoiul marunt si se prajesc in ulei.

Intr-un bol se pune carnea, painea inmuiata in apa si stoarsa bine, 3 oua , ceapa si usturoiul prajite , sare si piper dupa gust si se amesteca bine ca pentru chiftele.

Intr-o tava rotunda de 22 cm cu peretii desmontabili se pune foaie de teflon sau se unge cu unt si se preasara pesmet , dupa care se pune carnea si se apasa bine sa se uniformizeze. Se baga la cuptorul preincalzit la 180 grade timp de 30 min.

Cartofii se curata , se taie bucatele si se pun la fiert in apa cu un pic de sare.

Cand s-au fiert se scurg de apa , se adauga untul , se piseaza bine ca pentru pireu , apoi se adauga laptele , cascavalul si oale . Se amesteca bine iar cand carnea se scoate din cuptor se pun cartofii si se niveleaza bine lasand 2-3 linguri pentru ornat.

Se pun cartofii lasati pentru ornat intr-un pos si se orneaza dupa preferinta. Se baga din nou la cuptor 15 minute pana cand cartofii incep sa se rumeneasca.

Cand se scoate se orneaza cu rosii ,masline, patrunjel si ardei taiat bucatele.

Se servesc cu un sos de rosii facut din :

  • 2-3 linguri faina
  • o cana lapte
  • 70 gr pasta de rosii
  • sare
  • o lingurita zahar daca sosul nu este destul de dulce

Se pun toate intr-o craticioara se amesteca bine pana se omogenizeaza si se pun pe foc amestecand pana se ingroasa.

Se pune un pic de sos pe o farfurie peste care se pune o felie de tort aperitiv.

4 comentarii:

Lissa's Cakes spunea...

Waaaaaw m-ai lasat fara cuvinte ....l-ai ornat super si arata de parca e un tort adevarat.
Felicitari sotului si tie multa sanatate ,te pup cu drag.

Sandy spunea...

Multumesc mult Lissa sut mai bine acum si multumesc mult de reteta si idei :) pupici

Liana10 spunea...

Clar, si sotul tau are mana de maestru, la fel ca si tine. Felicitari!

iuliana.o spunea...

foarte original acest tort o sa-l incerc si eu.\tort aperitiv\felicitari!