Glitter Text Generator sandytza: Broscute

Faceți căutări pe acest blog

Broscute





Am facut aceste broscute pentru ca am avut in casa cateva muffins care nu le mai manca nimeni . Am incercat o reteta care zicea ca sunt pufoase ,dar pana la urma au fost mai mult sfaramicioase decat pufoase.La gust au fost bune dar nu erau asa cum vroiam eu sa fie. Drept rezultat nici nu le-am postat aici ,pentru ca postez doar retete reusite si probate ,si bineinteles care merita incercate si de altcineva.
Am folosit 12 muffins si 1/2 pachet de biscuiti macinati.
Daca doriti am sa postez aici reteta de muffins , dar sa stiti ca se poate folosi orice alt blat . Daca este sfaramicios este si mai bine. Puteti sa faceti direct un blat mare ca la sfarsit oricum trebuie sfaramat.

Deci :

  • 175 gr unt
  • 200 gr zahar pudra
  • 2 oua
  • 375 gr faina
  • 1/2 plic praf de copt
  • o lingurita bicarbonat
  • un varf de lingurita de sare
  • 1/2 lingurita scortisoare
  • 250 ml lapte

Untul impreuna cu zaharul se bat pana devin o crema spumoasa. Se adauga treptat ouale amestecand continu.

Se adauga laptele apoi treptat faina,praful de copt, bicarbonatul, sarea si scortisoara si se amesteca pana devine o crema omogena.

Se pun in hartiute de muffins si se coc in cuptorul preincalzit la 180 grade timp de 15-20 minute.

Normal in reteta scrie ca se ung cu unt topit apoi se pudreaza cu zahar pudra amestecat cu scortiosoara . Dar pentru a face broscutele nu este nevoie.

Aici o poza cu muffinsurile facute.


Dupa ce aveti miezul de muffins sau orice alt blat sfaramat , il amestecati cu biscuitii macinati.

Se face un sirop din:

  • 200 gr zahar (un pahar)
  • 200 ml apa (un pahar)
  • 150 gr unt
  • esenta de rom
  • 25 gr cacao (o lingura cu varf)

Se pune apa cu zaharul pe foc iar cand zaharul s-a topit se adauga untul. Se amesteca pana se topeste tot untul apoi se ia de pe foc si se adauga cacaoa. Se amesteca pana se dizolva.

Se toarna jumatate din sirop peste miezul amestecat cu biscuiti , se framanta , apoi se mai adauga cate putin pana se leaga tot aluatul. Poate nu e nevoie de tot siropul. Mie mi-a mai ramas o jumatate de cescuta de cafea. Dar asta depinde de ce miez si biscuiti folositi . Pentru ca unele cer mai mult sirop decat altele.

Se imparte aluatul in 9 . Se formeza noua bile apoi se fac forme de broscute .Puteti imparti aluatul in 10 ,dar vor iesi broscutele mai mici. Asa in noua ,mi-au iesit broscutele de marimea celor de la cofetarie.

Se lasa broscutele la rece pana se prepara glazura.

Am folosit aproximativ 400 gr zahar care l-am pus intr-o craticioara si l-am acoperit cu apa. Nu puneti prea multa apa ca va dura mai mult pana se face.Am pus craticioara pe foc la foc incet . Cand a inceput sa fiarba daca vedeti ca se depune spuma pe margini o inlaturati. Recomad sa folositi o craticioara de inox sau cupru.

Din cand in cand verificati consistenta zaharului. Se ia cu o lingura din zahar si se baga intr-o cana cu apa rece. Luati zaharul cu degetul mare si cel aratator. Daca in momentul cand departati cele doua degete zaharul se intinde ca un fir , atunci este gata. Daca este prea tare , mai adaugati apa. Daca este prea moale il mai lasati la fiert. Cand este gata adaugati o lingurita de lamaie si o lingurita de esenta de vanilie , il luati de pe foc si il lasati la racit.

Dupa ce s-a racit se amesteca pana se albeste si devine ca o crema moale. Daca doriti puteti sa mai adaugati o lingura de zahar pudra .In timp ce se amesteca se adauga colorant verde.

Se scot broscutele de la rece , iar cu o lingura se toarna glazura peste ele. Ochii se fac cu ciocolata alba sau unt.

Nu este nevoie sa le bagati la frigider. Eu le-am bagat si s-a inmuiat zaharul un pic.

8 comentarii:

Vanilla spunea...

ce interesante sunt!!! felicitaru!

Unul din multi! spunea...

Genial, genial!!!
Imi place tare mult ce ai reusit sa pregatesti!
Seamana cu reteta austriaca de
PUNSCHKRAPFEN
care am facut-o si eu odata sub forma de rulada.

Mi-ai facut asa o pofta, incit ma tot gindesc deja cind sa-le pun in practica...
Sa va fie de bine si felicitari pentru reusita!!!
Laura S.

Sandy spunea...

multumesc Vanilla

Diana spunea...

ce simpatice sunt broscutele!

Sandy spunea...

Laura m-am uitat la imagini la PUNSCHKRAPFEN .Arata foarte bine. Nu stiu daca la gust sunt la fel dar mi-ai dat inca o idee :). Aceste broscute in zona ardealului , cel putin de unde sunt eu , le gasesti la orice cofetarie ,si imi erador sa mananc una . Asa ca acuma cum am avut ocazia le-am pus in practica.Te salut si numai bine.

Sandy spunea...

Dian@ ai dreptate :)

Unul din multi! spunea...

Sandy, am tradus cu ceva ani in urma pe forumul Culinar 3 retete.
1.PRAJITURA PUNCH
2.TURNURI PUNCH
3.din pacate reteta scrisa de mine pe forumul Culiar.ro Nu o mai gasesc.Dar vad ca Veronica a preparat-o si postat-o pe Blogul ei, aici:
RULADA PUNCH
Vizionare placuta si poate-MULT SPOR!!!
Cu prietenie
Laura S.

Sandy spunea...

Multumesc Laura am sa ma uit.Te salut.