Glitter Text Generator sandytza: Preniados

Faceți căutări pe acest blog

Preniados



Ingrediente
325 gr faina
150 gr apa
2 galbenusuri
100 gr unt
1 lingurita sare
25 gr drojdie
1 ou pentru uns
6-8 carnati subtiri tip cabanos,oltenesti..

Preparare
Se pune faina intr-un bol , se face o gaura in mijloc si se pune drijdia zdrobita , apa calduta ,galbenusurile si sarea.Se framanta bine (eu am framantat cu mixerul aprox 10 min) ,se acopera cu un prosop si se lasa sa dospeasca timp de 30 min.

Dupa ce aluatul a crescut se presara faina pe masa de lucru si se rastoarna aluatul.
Se intinde o foaie lunga cam de 25 cm si lata de 10 .Se intinde untul care trebuie sa aiba temperatura camerei,(eu am luat bucatica de bucatica am intins-o cu mana si am asezat-o pe aluat) . Se impatura foaia in trei, se intinde iar la dimensiunile anterioare , se mai impatura odata in trei si se mai repete aceasta operatie inca de doua ori dupa care se lasa la rece timp de 30 min. (eu nu am lasat-o si a fost un pic dificil de lucrat cu ea pentru ca untul era prea moale).
Dupa ce se scoate de la rece se intinde o foaie groasa cam de 1/2 cm dupa care se taie dreptunghiuri de lungimea carnatilor (asta depinde de gustul fiecaruia daca vrea sa ii faca lugi sau scurti . Ei de obicei sa fac micuti cam de 10 cm ) Eu i-am facut de lungimea carnatilor oltenesti care au avut aprox 15 cm. Deci se taie la lungimea carnatilor si latime aprox 5 cm suficient cat sa infasurati carnatul in aluat.
Se infasoara fiecare carnat in aluat dupa care se pune in tava tapetata cu hartie de copt. Se mai lasa asa 15 min dupa care se ung cu ou peste care se presara susan (eu nu am avut)si se baga la cuptor 200 grade pana cand acestia se rumenesc putin pe deasupra. Aproximatin 20-25 minute.
Se pot servi calzi sau reci.


Tips : Stiu ca de la bunica , strabunica ssmd. s-a invatat ca drojdia trebuie pusa in apa sau lapte caldut pana se umfla. Asa faceam si eu inainte dar o prietena care a facut cursul de brutar aici in Spania mi-a zis ca droijdia se pune direct in faina ,fie ca e drojdie granule fie ca e proaspata doar ca trebuie zdrobita. Asa am facut cum a zis ea, am framantat bine si drept rezultat aluatul a crescut la fel de frumos si repede .

0 comentarii: