Glitter Text Generator sandytza: Tort dobos

Faceți căutări pe acest blog

Tort dobos




Acest tort l-am facut cu ocazia aniversarii celor 8 ani de casnicie. Au trecut 8 ani de cand ne-am castorit :) si imi spun eu "multi inainte " :).

Am facut tort dobos ca tare imi era dor sa mananc.
Ingrediente
Pentru foi:


  • 500 gr faina

  • 130 gr zahar

  • 130 gr miere

  • 80 gr unt

  • 2 oua

  • 2-3 linguri lapte

  • 1 praf de copt

Se pun toate ingredientele intr-un bol si se framanata pana devine un aluat nelipicios.


Se imparte aluatul in 8 si se fac 8 foi pe dosul tavii de 25/20cm aproximativ. Sa fie mai mici decat o tava normala.


Se coc in cuptorul preincalzit la 180 grade timp de 12-15 min aprox. Atentie sa nu se arda. Cand pe margini foaia e un pic aurie se pot scoate. Se pun pe o suprafata plana sa se raceasca .Nu se suprapun pana nu s-au racit.


Crema



  • 2 cani lapte

  • 4 linguri faina

  • 2 linguri cacao

  • 450 gr unt

  • 350 gr zahar pudra

  • 1 plic zahar vanilat

Laptele impreuna cu faina si cacaoa se amesteca bine pana la omogenizare dupa care se pune pe foc la foc incet si se amesteca pana se ingroasa.


Untul la temperatura camerei se freaca spuma impreuna cu zaharul pudra si vanilia pana cand aproape isi dubleaza volumul iar zaharul nu se mai simte.


Cand crema facuta pe foc s-a racit DE TOT se adauga treptat peste unt amestecand continu. Nu adaugati crema calda nici calduta ca se va taia untul.


Se monteaza tortul:


Se pune prima foaie peste care se pun 2-3 linguri din crema si se intinde uniform. Se aseaza a doua foaie , iar crema si tot asa se repeta operatia pana la a 7 -a foaie inclusiv care se acopera si aceasta cu crema.


Ultima foaie , a 8-a se baga in cuptor la temperatura mica aprox 100 grade pentru a o incalzi.


Intre timp pe foc se face caramelul dintr-o cana de zahar (eu am folosit zahar brun si a iesit culoarea caramelului nu a zaharului ars iar gustul a fost de invidiat asa ca il recomand).Se pune zaharul intr-o craticioara si se pune pe foc; se amesteca pana se topeste tot caramelul dupa care se scoate foaia din cuptor care ar trebui sa fie calda si se toarna caramelul peste ea. Cu un cutit se incresteaza caramelul fara a taia foaia de dedesupt formand astfel feliile..


Daca caramelul a apucat sa se intareasca bagati foaia in cuptor pana ce caramelul se inmoaie un pic , apoi increstati-l. Daca caramelul s-a racit nu il mai puteti taia frumos nici cu un cutit cald asa ca recomand cuptorul.

Am si poze cu sectiunea care a iesit foarte bine dar mi s-a stricat telefonul inainte de a le downloada asa ca dupa ce o sa il repar o sa le postez.

11 comentarii:

mirela spunea...

La multi ani!!pentru cei 8 ani,sa fiti sanatosi si sa va iubiti mult!!!Foarte frumos tortul.

Sandy spunea...

Multumesc mult Mirela :)

Maria spunea...

La multi ani si multi ani fericiti impreuna ! In 24 mai, avem si noi aniversarea casatoriei, 2 ani, deocamdata. Foarte frumos e tortul, de fapt ca si toate celelalte pe care le faci.
Sa aveti o seara cat mai romantica :)

yaya6 spunea...

la multi ani iti doresc din tot sifletul,ani plini de sanatate,intelegere si multa fericire,tortul e super

Ana Thomas spunea...

In ultimul timp am inceput sa fiu pasionata de torturi si decoratiuni de torturi....
Ce vad aici ma lasa cu gura cascata!
Spune-mi te rog, din ce ai facut panselutele????Au iesit minunate!!

Si...apropos, LA MULTI ANI, MULTI INAINTE, SA FITI SANATOSI SI FERICITI!

Toate cele bune din insorita Californie!

Sandy spunea...

Multumesc mult Maria si La multi ani si voua :)

Sandy spunea...

Yaya multumesc mult pentru urari si aprecieri.

Sandy spunea...

Tartoras panselutele sunt facute din royal icing . Le-am facut cu alta ocazie pentru ca mi-a ramas royal icing , le-am lasat la uscat pana a doua zi apoi le-am pastrat intr-o cutie de plastic la loc uscat. Acuma mi-au venit numai bine la decorat . Multumesc pentru urari.

geta spunea...

la multi ani,sa fiti sanatosi si sa va iubiti mult!

Lissa's Cakes spunea...

La multi ani si cat mai fericiti .
Tortul e deosebit de frumos..pe masura evenimentului si panselutele superbe ,dobosul e un tort foarte bun,felicitari Ale,te pup cu drag!

Tudor Elena Cristina.... spunea...

Draga mea,te felicit pentru cei 8 ani de casnicie si ti doresc sa fiti fericiti pana la sfarsitul sfarsitului!Viatzaa e atat de frumoasa!Noi mai suntem rai din cand n cand!felicitari pentru tort! e superb!....tare mult mi place dobosul....o sa l testez si eu...pupici