Glitter Text Generator sandytza: Prajitura cu foi de zahar ars si crema cu ness

Faceți căutări pe acest blog

Prajitura cu foi de zahar ars si crema cu ness








Eu nu prea sunt adepta prajiturilor cu foi dar am cateva ,putine ce e drept , ce imi plac. Printre ele este aceasta prajitura care o ador. E atat de frageda ca se topeste practic in gura. Merita incercata.
Ingrediente
Pentru foi
  • 100 gr zahar tos
  • 100 ml apa
  • 2 galbenusuri
  • 100 gr zahar pudra
  • 1 plic praf de copt
  • 100 gr margarina sau ulei
  • 450 gr faina

Pentru crema

  • 300 gr unt
  • 200 gr zahar pudra
  • 2 oua
  • 150 ml frisca lichida
  • 2 lingurite de ness

Pentru glazura

  • 100 gr ciocolata pudra sau cacao amestecata cu zahar pudra
  • 1 lingura ulei
  • 1 lingura cu varf de margarina
  • 2-3 linguri apa fierbinte

Preparare

Se prepara foile. Se pune zaharul tos intr-o craticioara si se pune pe foc. Se lasa pana se caramelizeaza apoi se stinge cu 100 ml apa. Se amesteca bine pana se dizolva tot zaharul apoi se lasa la racit.




Separat intr-un bol se pun galbenusurile impreuna cu zaharul pudra si praful de copt stins cu otet. Se amesteca bine pana devine ca o spuma.

Se adauga margarina si se amesteca bine, dupa care se adauga caramelul racit.
Se adauga faina amestecand continu , iar cand incepe sa se lege se rastoarna pe masa de lucru presarata cu faina.
Se framanta bine adaugand faina daca se lipeste , apoi se imparte aluatul in patru parti egale.Se intind patru foi pe dosul tavii tapetate cu ulei si faina si se coc in cuptor la 180 grade timp de 5-7 minute.
Se dezlipeste de pe tava imediat ce s-a scos din cuptor pana nu se intareaste ca sa nu se rupa. Aveti nevoie de un cutit cu lama lunga sa ajunga dintr-o parte in alta a tavii si incepeti dintr-un capat si radeti pe sub foaie pana in celalalt capat.
Se prepara crema.
Se pune intr-un bol untul su zaharul pudra si galbenusurile si se amesteca bine pana untul devine spuma iar zaharul nu se mai simte.Intre timp se adauga si nessul.
Albusurile se bat spuma si se adauga peste crema.
Se amesteca bine apoi se adauga frisca batuta continuand amestecul pana devine o crema omogena.
Se umple foile.Se incepe cu prima foaie , se pune crema, apoi a doua foaie , iar crema si tot asa pana cand terminam cu a patra foaie.

Se prepara glazura.
Se amesteca ciocolata pudra cu uleiul si margarina la temperatura camerei , apoi se adauga treptat cate o lingura de apa fiarta. Se amesteca bine si se toarna peste prajitura.


Se da la rece cateva ore inainte de a se servi pentru ca foile trebuie sa se inmoaie.

4 comentarii:

Gargarita spunea...

Ce bine arata prajitura.Imi plac la nebunie prajiturile cu foi si sigur am sa o incerc.

Anonim spunea...

Foarte apetisanta prajitura.Ador prajiturile cu foi.

Anonim spunea...

Foarte apetisanta prajitura.

Anonim spunea...

Am facut de doua ori aceasta prajitura, este superba. Insa am avut de fiecare data aceeasi problema. Mi s-a taiat crema de fiecare data cand adaugam albusurile spuma si frisca. Poate cineva sa imi explice de ce?
As vrea sa o fac din nou de craciun pentru ca sotul meu este innebunit dupa ea.