Glitter Text Generator sandytza: Kurtos kolac

Faceți căutări pe acest blog

Kurtos kolac




Ingrediente
  • 500 gr faina
  • 250 ml lapte
  • 1 ou
  • 25 gr drojdie
  • 1 plic de zahar vanilat
  • 120 gr zahar
  • 3 linguri ulei
  • sare

Se incalzeste laptele si se amesteca cu drojdia.

Intr-un bol se pune faina. Se faca o gaura in mijloc si se pune oul, sarea, zaharul, vanilia si uleiul iar apoi se toarna laptele.

Se framanta bine, apoi se lasa la dospit .

Cand a dospit se imparte in 4-5 depinde cat de mari ii vreti si se face din fiecare cate un snur gros cam cat degetul mic.

Se infasoara pe un cilindru fie de lemn fie de sticla unse cu ulei, astfel incat sa lasati spatiu cam de 0,5 cm intre dungile de aluat infasurat .

Se unge cu ulei si , se presara zahar apoi se ruleaza cilindrul pe masa de lucru astfel incat sa se uneasca aluatul intre el.

Eu am pus folie de aluminiu pe lemn pentru ca era lemn tratat dar daca e lemn curat nu e nevoie.

Se pune deasupra carbunilor si se rasuceste din cand in cand. Atentie ca se face foarte repede.

Cand este rumenit pe toate partile , se da prin nuca macina si se scoate de pe cilindru.

4 comentarii:

Judy (Erzsébet Iudith Fat) spunea...

mmmm....ce bunatate!!! iubesc kurtos-ul! multumesc mult,mult de reteta!chiar ma gindeam cu citeva zile in urma de unde sa fac rost de ea!si ..hop uite-o!Brava!

Sandy spunea...

si mie imi place mult kurtosul de aceea am incercat sa fac . E delicios .

diana spunea...

Ma bucur ca am gasit aceasta reteta.
Cum se procedeaza ca s-o facem si la aragaz?

Sandy spunea...

Diana am vazut ca multe fete fac pe sticle si ii fac in cuptor. Eu nu am probat darcred ca ies buni si asa.