Glitter Text Generator sandytza: Rulada cu crema de castane

Faceți căutări pe acest blog

Rulada cu crema de castane




Ingrediente
Pentru blat
  • 5 oua
  • 10 linguri zahar
  • 10 linguri faina
  • 5 linguri ulei
  • 5 linguri apa
  • 1 plic praf de copt

Crema

  • 250 gr pireu de castane
  • 4 foi de gelatina
  • 250 gr frisca lichida

Se separa galbenusurile de albusri. Albusurile se bat spuma impreuna cu zaharul. Se adauga galbenusurile se bate bine cu mixerul apoi se adauga treptat uleiul, apa, faina si praful de copt. Se amesteca bine pana cand devine o compozitie omogena.

Se toarna totul intr-o tava mare ca cea de la aragaz tapateta cu hartie de copt si se coace in cuptor la 180 grade timp de 25 minute.

Se scoate blatul , se pune cu fata in jos pe un prosop umed presarat cu zahar pudra , se inlatura hartia de copt si se ruleaza rulada in prosop. Se lasa asa pana se raceste.

Crema

Se bate frisca dupa care se adauga treptat pireul de castane. Se bate pana devine o crema omogena. Eu am faut greseala ca am batut frisca fara a o tine un pic la rece . Normal frisca intotdeauna se bate rece. Eu am cumparat-o si am preparat-o direct si nu s-a batut asa ca am fost nevoita sa folosesc gelatina. Normal crema ar trebui sa fie teapana fara gelatina. Asa ca gelatina e obtional in cazul in care patiti ca si mine.

Deci daca nu e tare crema dupace ati amestecat frisca cu pireul de castane, puneti gelatina la hidratat in apa rece , apoi o scoateti si o puneti intr-un bol si o bagati la microunde cateva secunde pana devine lichida. Adaugati cateva linguri din crema peste gelatina, amestecati bine apoi adaugati restul cremei.

Preparati un sirop din 3 linguri cu varf de zahar si 3/4 cana apa . Se caramelizeaza zaharul apoi se toarna apa si se fierbe pana cand s-a topit tot zahar. Daca doriti puteti pune si un lichior, rom sau whisky. Eu nu am pus.

Se desface rulada din prosop , se insiropeaza , se umple cu crema si se ruleaza inapoi (fara prosop de aceasta data ). Se pune pe un platou si se orneaza cu frisca. Eu am folosit pentru ornat 250 gr frisca si am pastrat un pic din crema de castane preparata pentru umplutura.


9 comentarii:

Livia spunea...

Foarte bine arata si cred ca e foarte buna rulada ta, s-a notat trebuie incercata ;)

Unul din multi! spunea...

Hallo Sandytza!
Ai preparat o rulada foaaaaaaaaaaaaaaarte frumoasa si apetisanta!
Gustul castanelor nu-l degustez atit de des, dar dupa cite imi aduc aminte, trebuie sa fie foarte bun.
O sa retin reteta si cind dau de castane(prod.semipreparat) sa sa cumpar sa fac si eu.
Prea bine arata sa nu probez(hi,hi...)

Sa va fie de bine si spor mult in continuare!
Cu prietenie
Laura S.

Miha spunea...

Excelent!

Sandy spunea...

Intradevar e buna Livia . :)

Sandy spunea...

Laura eu am avut in minte de mai bine de un an sa fac dar aici in Spania nu gasesc pireu iar eu am incercat sa fac si nu iese ca cel cumparat. Asa ca mi-am cumparat acum din Ro si am si facut . Acum imi pare rauca nu am cumparat mai mult pireu.

Craita spunea...

Nu pot sa nu remarc ce bine arata pozele tale de la un timp,minunate!Ce sa mai vorbesc de preparate,ele au fost aratoase din totdeauna

Unul din multi! spunea...

Buna dimineata Alexandta!
Inseamna ca , cu prod. cumparate din RO. iti merge ca mie(hi,hi)
Si eu cumpar mereu si cind dau de ceva nou(precum esenta de fistic) cumpar doar putin si cind ajung in Austra si probez, imi pare rau ca nu am cumparat mai mult.
La noi in Austria gasesc pireu de castate, dar doar congelat.
In Ro ma gindesc ca l-ai gasit instant(praf/fulgi) sau?

In ori ce caz, arata foarte bine.parca a facut-o 100% un patisier rulada!
Complimente si o zi frumoasa iti doresc!
Laura S.

Sandy spunea...

Craita m-a surprins ca ai observat de calitate pozelor.Mi-am cumparat si eu aparat profesional si dupa cum vezi fac poze doar la produsul final ca nu pot cu el si in timpul prepararii doar daca imi face cineva pozele si asta nu se intampla. Dar am sa incerc sa fac in timpul prepararii sa fac cu telefonul vechi si produsul final cu aparatul nou. Mersi inca odata de apreciere.

Sandy spunea...

Laura am cumparat la borcan pireul din Ro . Aici gasesc dar in cantitati industriale. Am sa vad cate kg are o galeata . Daca e de 5 kg poate ma incumet sa cumpar, ca pe langa ca ies prajituri bune mai mananca si sotul cu lingura ca lui ii place.