Glitter Text Generator sandytza: Tort ciocolatos

Faceți căutări pe acest blog

Tort ciocolatos

Am facut acest tort unei prietene care astazi va fi operata si avea nevoie sa ii fie ridicat moralul asa ca am sarbatorit impreuna si bineinteles nu putea sa lipseasca un tort ciocolatos asa cum ii place ei.


Pentru blat am folosit
  • 2 oua
  • 100 gr faina
  • 1 praf de copt
  • 2 linguri de ciocolata praf (sau cacao)
  • 2 linguri ulei
  • 75 gr zahar
  • 50 ml lapte

E foarte simplu. Nu trebuie sa bateti albusurile separat. Se pune intr-un bol ouale, zaharul, uleiul, praful de copt si faina si se amesteca bine. La sfarsit se adauga cacaoa si laptele se omogenizeaza si se toarna intr-o tava de tort tapetata cu hartie de copt.

Se coace in cuptorul incalzit la 180 grade timp de 15 minute.

Crema este ca la tortul de mousse de ciocolata asa ca am copiat pozele direct de acolo.

Ingrediente
500 ml frisca lichida
180 gr ciocolata
1 albus de ou
1 lingura zahar pudra
3 foi gelatina
Preparare
Gelatina se pune la hidratat.
Se topeste ciocolata in microunde ,in 150 ml frisca lichida , se amesteca bine, si se lasa la racit.
Restul de frisca se bate bine si se pune deoparte.Albusul de ou se bate spuma cu zaharul.
Se scoate ciocolata topita si se bate pana devine teapana si isi schimba culoarea.Chiar daca e tare cand se scoate de la rece , trebuie batuta pentru ca devine cremoasa.
Gelatina se baga cateva secunde in microunda pana se lichefiaza si se toarna peste ciocolata topita. Se amesteca bine si se adauga treptat cate o lingura din frisca batuta amestecand continu.

Cand a devenit o crema omogena se adauga spuma de ou batuta teapan si se amesteca bine.
Montare
Se tapeteaza o tava de 26 cm (de preferinta mai mica decat cea in care s-a copt blatul ,pentru ca mousseul sa nu curga pe langa blat)desmontabila cu folie transparenta si se toarna mousseul in tava.

Peste mousse se pune blatul si se da la rece 1-2 ore.
Cand se scoate din frigider se intoarce pe un platou, se desmonteaza , se ia folia si se toarna ciocolata topita peste mousse.Eu am adaugat doua linguri de lapte cand am topit ciocolata ,cam 100 gr ciocolata, si am turnat-o asa calduta.


Ornamentele de ciocolata le-am facut din 1/2 ciocolata topita in o jumatate de cana de lapte , 2 linguri de ciocolata praf si 1 lingura amidon (se poate inlocui cu faina). Le-am fiert pana a devenit o crema lucioasa.





3 comentarii:

GABRIELA spunea...

tortul asta arata tare bine.YAMI...trebuie incercercat cat de curand...poate de valentine day!

Lissa's Cakes spunea...

Frumos gestul tau Alexandra!Sa dea Dumnezeu sa fie bine prietena ta!
Te pup!

adela spunea...

esti o ARTISTA!!!!!sper sa ajung intr-o zi la pasteleria ta...