Glitter Text Generator sandytza: Colac impletit

Faceți căutări pe acest blog

Colac impletit



Cineva mi-a cerut sa ii fac doi colaci ai miresei. Nici nu stiam cum arata colacii aia ca in zona mea nu este obiceiul ,nici nu am facut in viata mea impletituri dar noroc ca Laura L. ,careia ii multumesc foarte mult, a explicat foarte bine cum se impletesc painile in diferite filmulete.
Aici a explicat Laura si mi-a fost de mare ajutor.


Am ales reteta de covrigi dulci de pe gurmandine ca am facut-o mai demult si tare mi-a placut si am zis ca e numai potrivita, doar ca am marit cantitatile ca sa imi ajunga pentru doi colaci.


Ingrediente

  • 1 kg faina
  • 300 ml apa calduta
  • 2 oua
  • 60 gr unt
  • 250 gr zahar
  • 2 linguri miere
  • 3 plicuri drojdie
  • coaja rasa de portocala
  • 1 lingutrita rasa de sare

Pentru uns deasupra

  • 1 ou
  • 50 ml lapte

Preparare


Se pune faina intr-un bol , se face gaura in mijloc si se pun ouale , mierea , drojdia,zaharul, coaja de portocala rasa , sarea, si untul.


Apa calduta se toarna peste ingredientele puse in faina si se incepe sa se framante pana devine un aluat elastic care in momentul cand se intinde nu se rupe.


Se lasa la dospit acoperit cu un prosop curat timp de o ora . Aluatul in acest timp isi dubleaza volumul.


Dupa ce a dospit se tapeteaza masa de lucru cu faina , se imparte aluatul dospit in doua pentru cei doi colaci. O bucata se lasa deoparte iar cealalta se imparte in sase . Fiacre bucata din cele sase se face snur lung de aprox 40-45 cm.


Se impleteste in cinci asa cum explica foarte bine Laura in video de mai jos apoi se formeaza un colac.Se pune pe o hartie de copt si se lasa la dospit.

Se face la fel cu cealalta bucata de aluat si se lasa si aceasta la dospit aprox 15min.

Se incalzeste cuptorul la 180 grade. Se face un amestec din lapte si ou si se ung colacii deasupra.

Se coc in cuptor aprox 35 minute pana se rumenesc usor deasupra.


0 comentarii: