Glitter Text Generator sandytza: Bunatati de la ultimul curs de cofetarie

Faceți căutări pe acest blog

Bunatati de la ultimul curs de cofetarie

Bunatatile facute la ultimul curs la care am participat numit "Europa la farfurie". Se face in fiecare an ,inainte de sarbatori ,si se aleg prajituri si dulciuri in general din mai multe tari ale Europei.
Aici aveti poze cu toate bunatatile preparate . Daca va trage ceva cu ochiul de aici si doriti sa le preparati imi puteti cere reteta. Tin sa specific ca multe din ingrediente sunt special pentru cofetarii si va trebui sa le gasiti inlocuitori ,pentru ca poate in magazinele normale nu le gasiti.
Vizionare placuta :) .

























Asa cum am promis am revenit cu retete .
Prima reteta care am sa o postez o sa fie turronul de trei tipuri de ciocolata originar din Belgia.
Ingrediente
  • 500 gr praline de migdale (este un fel de crema de migdale de tipul unei nutella .Deci puteti folosi nutella cu gust de migdale ,chiar daca nu are exact acelasi gust)
  • 200 gr ciocolata alba
  • 500 gr praline de alune (sau nutella cu gust de alune)
  • 200 gr ciocolata cu lapte
  • 400 gr ciocolata neagra

Preparare

Ciocolata alba se topeste si se amesteca cu praline de migdale . Se toarna intr-o cutie de lemn tapetata cu hartie de copt si se lasa la rece timp de o ora.

Ciocolata cu lapte se topeste si se amesteca cu praline cu alune . Se toarna peste ciocolata alba pusa in cutie , se niveleaza bine si se lasa la rece pana a doua zi.

Dupa ce s-a intarit se scoate din cutie , se pune pe un gratar si se acopera cu ciocolata neagra topita. Daca doriti sa lasati model deasupra , cu palma atingeti ciocolata , apasati si ridicati . Asa vor ramane forme de relief. Se poate face si cu un pistol de suflat dar nu cred ca are cineva in casa asa ceva.

A doua reteta pe care am sa o postez este Selva negra , tradus in romana este Padurea neagra.

Ingrediente

Blat (toate aceste ingrediente sunt pentru 4 torturi de 25 cm diametru . Se poate face si in varianta patrata asa cum vedeti in poza . Daca doriti nu trebuie decat sa impartiti cantitatile in cate portii doriti)

  • 12 oua
  • 325 gr faina
  • 150 gr amidon
  • 13 gr praf de copt
  • 100 gr cacao

Ouale impreuna cu zaharul se bat bine pana devin ca o spuma destul de densa.

Faina, amidonul si cacaoa se cern intr-un bol si se adauga treptat peste oua amestecand usor de jos in sus pentru ca ouale sa nu se lase.

Se toarna in tavi tapetate cu hartie de copt si se coc in cuptor la 170 grade , daca folositi tavi rotunde , aprox 45 minute, daca faceti foi aproximativ 25 minute. In functie de grosime.

Se lasa la racit si se umple cu doua feluri de crema:de vanilie si trufa

Cremele sunt in functie de cantitatea torturilor.

Eu am sa pun informativ reteta la cele doua creme.

Crema de vanilie

  • 1,300 l lapte
  • 250 gr faina
  • 5 oua
  • 350 gr zahar
  • esenta de vanilie

Intr-un bol se pune faina , ouale , esenta de vanilie si zaharul. Se adauga laptele treptat si se amesteca bine pana nu mai exista cocoloase.

Se pune totul pe foc si se fierbe la foc foarte incet pana cand se ingroasa . Se lasa la racit .

Crema de trufa .

  • 500 ml frisca lichida
  • 80 gr cacao

Se bate frisca lichida dar nu pana devine teapana. Cand vedeti ca incepe sa se ingroase se adauga cacaoa si se continua sa se bata pana devine teapana.

Se taie blatul in trei pe orizontala .

Se insiropeaza fiecare blat cu un sirop facut din 50% apa si 50 % zahar . Adica daca faceti 100 de ml , 50 gr sa fie apa si 50 gr sa fie zahar. Se amesteca pana se dizolva zaharul.

Se pune primul blat , se pune crema de vanilie , apoi se pune al doilea blat peste care se pune crema de trufa , iar ultima data se pune al treilea blat.

Deasupra se pune un pic de crema de trufa si se orneaza cu aschiute de ciocolata apoi se pudreaza cu zahar.

7 comentarii:

diamond spunea...

am vizionat, mi-a placut!:D ai vreo reteta la vreo bunatate de aici!:D share it please!:D

KaBea spunea...

Aoleu,ce bine arata!Poate reusesti sa postezi retetele de la belgica si selva negra,daca am citit eu bine.Arata super.Pupici.

Gabriela spunea...

foarte foarte aratoase toate,nici nu stiu cu care as vrea sa incep...sunt tare curioasa si cum se fac.Atunci cand timpul iti va permite invata-ma si pe mine din secrete...un weekend minunat!

yaya6 spunea...

sant toate ca din poveste,superbe si fara prea multe cuvinte,retete la macar cateva din ele poti sa ne pui????mersi

Sandy spunea...

Ma bucur ca va plac fetelor. Am sa pun retetele pe rand cand o sa am timp :) .

yaya6 spunea...

multumim mult ca ne impartasesti si noua,asteptam cu nerabdare

Unknown spunea...

Ne-ai inebunit de tot cu astea! Toate arata minunat!
Vai, vai ce pofta imi faci!!!